De club

Wij zijn een hockeyclub. Eentje waar we met de sport bezig zijn. We willen zoveel mogelijk mensen laten hockeyen en we willen ons ontwikkelen. En dat doen we met plezier, we zijn er trots op en het is nog betaalbaar ook.

Dat zijn de vijf ambities van onze club.
  • Allemaal bij hockey
  • Ontwikkelen door hockey
  • Plezier met hockey
  • Trots op hockey
  • Betaalbaar hockey
De ambities, doelen en acties zijn allemaal keurig op 1 A4 gezet: Het perfecte plaatje.

Wij zijn en blijven de gastvrije,  gezellige, familieclub. Wij ontvangen onze gasten netjes, gaan sportief met elkaar om. Wij werken aan een omgeving waarin het goed toeven is voor iedereen. Lekker sporten en op een leuke manier onze vrije tijd doorbrengen op het veld. Een mooie beleving voor iedereen op het veld en ernaast.

Een wedstrijd fluiten (naar onder scrollen voor meer info), training geven, een bardienst draaien, commissiewerk doen of een club besturen, uiteindelijk is het, net als het beoefenen van de sport zelf, mensenwerk. Onze vereniging is een plek waar mensen iets komen halen en iets komen brengen. Wij doen het samen en wij ontwikkelen ons samen. De verbinding van strategie, structuur en betrokken mensen maakt ons tot een goede vereniging.

Er zit een hoop energie in de club. Prachtig om mee te maken hoe heel veel mensen – vrijwilligers - samen een hockeyseizoen maken en tot een succes brengen. Zaken die we heel normaal vinden, zoals het indelen van elftallen, plannen van de trainingen en trainers, wedstrijden en scheidsrechters indelen, het maken van schema’s voor de bar, zorgen dat we voldoende eten en drinken op voorraad hebben, bemensen van de bar en het onderhouden van ons o zo mooie complex.

Iedereen kiest vanuit een eigen motivatie voor hockey. De één zoekt ontspanning door inspanning; samen met anderen trainen, spelen en gezelligheid ervaren. De ander zoekt zijn grenzen en verlegt deze en streeft naar het maximaal haalbare in de sport. M.H.C. Almelo erkent deze verschillen en geeft er in opleiding en begeleiding van teams inhoud aan. Het komt erop neer dat zo veel mogelijk mensen veilig en sociaal aantrekkelijk op hun eigen niveau kunnen hockeyen.

En zo zijn wij de mooiste hockeyclub van Almelo.