Samenvatting ledenenquête

SAMENVATTING LEDENENQUÊTE

Beste leden,

Voor de vakantie hebben wij jullie gevraagd om een enquête over onze mooie club in te vullen. Maar liefst 278 van de ruim 600 leden hebben dit gedaan! Dit is een geweldig hoge respons, waarvoor onze dank. Hieronder een korte samenvatting van de belangrijkste uitkomsten

Sfeer, beleving, waardering en communicatie
Wij zijn blij dat 90% van de leden heeft het naar zijn/haar zin op de club, voelt zich welkom, vindt de onderlinge sfeer binnen het team, in het clubhuis en rond de velden goed. Een even hoog percentage voelt zich gewaardeerd door trainer en/of coach. Verder vindt ruim 80% van de leden de communicatiekanalen en informatievoorziening goed.

Contributie, maatschappelijk actief, rookvrije omgeving
70% van de leden vindt de huidige contributie in verhouding tot het aanbod, wat helaas betekent dat 30% dat niet vindt (als we meer leden krijgen, hoeft de contributie niet verder omhoog, dus vraag vrienden en familie om lid te worden). 27% vindt dat de club onvoldoende maatschappelijk actief is en 28% vindt dat de club onvoldoende bezig is met een rookvrije omgeving (er mag trouwens alleen nog op het terras gerookt worden).

Jeugdbestuur en vrijwilligerswerk
Opmerkelijk is dat 30% van de leden behoefte heeft aan een jeugdbestuur (gaan we mee aan de slag!). Slechts 9% vindt dat er voldoende vrijwilligers binnen de club zijn, terwijl ruim 40% vindt dat iedereen binnen club iets aan vrijwilligerswerk zou moeten doen (meld je dus aan als vrijwilliger bij ons).

Behoeftes
De Top 3 van behoeftes naast hockey:
1. Feestjes
2. Borrels
3. Bootcamp/fitness

Belangrijke onderwerpen
De Top 6 van belangrijkste onderwerpen:
1. Ledengroei
2. Ledenbehoud
3. Technisch kader
4. Sportiviteit en respect
5. Jeugdbestuur
6. Sponsorbeleid

Heel erg bedankt voor jullie respons en wij gaan dit seizoen met jullie input aan de slag!

Met sportieve groet,

Bestuur MHC Almelo